Com Hem sluter flerårigt avtal gällande TV4-kanalerna och C More

Följande information kommer från Com Hem. För mer information vänligen klicka dig vidare på nedanstående länkar.

Nytt flerårigt avtal gällande TV4-kanalerna och C More

Com Hem har nått en långsiktig överenskommelse och ett flerårigt avtal med TV4 Media. Det nya fleråriga avtalet gäller TV4-kanalerna, C More och ytterligare valbara kanaler så som TV4 Fakta, TV4 Guld, TV4 Film och Sportkanalen. 

Avtalet innebär att kanalerna TV4 och Sjuan finns kvar i vårt grundutbud som tidigare och en positiv nyhet är att de som tittar på Com Hems nya digitaliserade grundutbud även kommer att kunna se TV4 och Sjuan via andra enheter såsom mobiler, surfplattor och datorer. Detta gäller även om de inte har individuellt betal-tv-abonnemang.

De extra kanalerna som Com Hem gjort tillgängliga under förhandlingarna, kommer vara tillgängliga till och med den sista november.

Individuell information om valbara kanaler och andra fördelar utifrån respektive abonnemangstyp finns alltid tillgängligt under ”Mina sidor” på comhem.se

Mer information finns på http://www.comhem.se/aktuellt

Hyresgästportalen

Nu har vi lanserat en ny hyresgästportal. Här kan du som bor hos oss:

  • Göra en felanmälan.
  • Administrera dina kontaktuppgifter.
  • Se information om dina hyresobjekt.
  • Skriva ut dina hyresavier.

Nytt i portalen är att du nu även kan välja att logga in med ditt Bank-id.
Notera att när du loggar in med Bank-id så kommer du verifieras mot Real Fastighetssystem.

https://tffastigheter.realportal.nu/

Com Hems tv sändningar blir digitala.

Följande information kommer från Com Hem. För mer information vänligen klicka dig vidare på nedanstående länkar.

Den 8 sep 2020 blir ditt tv-utbud helt digitalt – Ändra till digital-tv redan nu

Nu moderniserar Com Hem sitt tv-erbjudande till 1,6 miljoner Com Hem-hushåll. Den 8 september går de över till helt digitala tv-sändningar med bättre kvalitet och  de analoga kanalerna, inklusive FM-radio via tv-uttaget, utgår. Om du tittar analogt idag behöver du därför ändra till digital-tv på din tv hemma. Det kan du göra redan nu.

Flera veckor innan ändringen börjar en informationstext rulla i tv-rutan på de analoga kanalerna. Ser du texten på din tv vet du att du tittar analogt och behöver ändra till digital-tv. Får du ingen informationstext i din tv-ruta under augusti behöver du inte göra något.

Vill du veta att du tittar digitalt kan du också leta upp Com Hem-kanalen. Den visas bara digitalt och finns oftast på kanalplats 777.

All information och tips på hur du ändrar till digital-tv finns på comhem.se/digitalisering.

Varför moderniseras tv-utbudet från Com Hem?

Digitaliseringen av tv-sändningarna är en del i ett stort digitaliseringsprojekt där Com Hem vill erbjuda sina kunder obegränsad uppkoppling och tv-upplevelser med bästa kvalitet.

Förändringen innebär en direkt förbättring av bild och ljud. Samtidigt frigörs utrymme i nätet som de analoga sändningarna tagit upp, vilket ger kapacitet till stabilare och snabbare bredband.

Nu kan du som bor i en fastighet ansluten till Com Hem dessutom skapa ett konto för Comhem Play, helt utan extra kostnad. Då kan du se de flesta av dina tv-kanaler i din mobil, surfplatta och dator, var du vill inom hela EU. Läs mer om Comhem Play.

Mer information

All information om digitaliseringen finns samlad på comhem.se/digitalisering. Kom ihåg att ändra till digital-tv i god tid innan den 8 september för att kunna fortsätta se på tv när de analoga kanalerna utgått.

Information is also available in English, Arabic, Dari (Persian), Tigrinya and Somali at comhem.se/digitalisering.

Information om TV4-kanalerna och C more

Följande information har kommit till oss från Comhem till följd av deras sammanbrutna förhandlingar med TV4 och deras ägare Telia om fortsatt distribution av TV4 och C more.

Avtalet mellan Com Hem och TV4:s ägare Telia, som reglerar TV4-kanalerna och C More har upphört att gälla och därför har Com Hem ersatt dessa kanaler med annat utbud tillsvidare.

Com Hems högsta prioritet är givetvis fortsatt att nå en överenskommelse med Telia så snart som möjligt.

Det är Com Hem som sköter förhandlingarna med Telia, och inget som vi fastighetsägare i nuläget kan påverka. Vi inväntar en överenskommelse mellan Com Hem och Telia.

För dig som köpt individuella digital-tv-abonnemang kommer ni få mejl och sms angående ersättningskanaler eller annan kompensation.

Följ de senaste uppdateringarna om förhandlingen på www.comhem.se/aktuellt